Kładka walczy o głosy | Top Inwestycje Komunalne

W tym roku odbywa się jubileuszowa dziesiąta edycja plebiscytu Top Inwestycje Komunalne - "Top 10" inwestycji ostatniego dziesięciolecia.

 

Kładka nad kanałem Łuczańskim ponownie walczy o głosy! Głosować można tutaj: portalsamorzadowy.pl/konkurs/top-inwestycje-komunalne-edycja-jubileuszowa,93/udroznienie-szlaku-wodnego-na-kanale-gizyckim W ubiegłym roku nasza kładka znalazła się w gronie 10 nagrodzonych inwestycji samorządowych.

 

Głosowanie zakończy się w czwartek 15 lipca 2021 r. o godz. 9.00. Inwestycja, która uzyska największą liczbę głosów, otrzyma specjalną nagrodę inwestycji dziesięciolecia od czytelników PortalSamorzadowy.pl.

Liczymy na wasze wsparcie! Głosujmy na Giżycko i przesyłajmy informację dalej!


SP4-Kladka_DRON_FULL_2019-20_nr_013_fot_Tomasz_Karolski_FTK20_06422 

O kładce:

Projekt zgłoszono jako "Udrożnienie szlaku wodnego na Kanale Giżyckim".

Wartość inwestycji: 12 276 695,44 zł.

Finansowanie inwestycji: współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego – ok. 7 105 405,56 zł (80,93% kwoty wydatków kwalifikowalnych 8 779 693,02)

Data zakończenia inwestycji: 29.01.2020 r.

Nazwa inwestora: Gmina Miejska Giżycko

Inwestycja stanowiła fundamentalne przedsięwzięcie zarówno pod względem infrastrukturalnym, jak i finansowym. Koszt budowy kładki stanowił około 10 proc. budżetu miasta.

Przedmiotowa inwestycja była kluczowym elementem w komunikacji miejskiej. Giżycko podzielone jest na dwie części Kanałem Łuczańskim. Oba brzegi połączone były zabytkowym mostem obrotowym (jednym z nielicznych w Europie) oraz kładką dla pieszych wybudowaną w ubiegłym stuleciu. Wychodząc problemowi naprzeciw, powstał obiekt, który poprzez zastosowanie odpowiednich spadków ciągów pieszo-rowerowych i budowę wygodnych schodów umożliwia poruszanie się mieszkańcom między dwoma brzegami kanału bez przeszkód architektonicznych.

Dodatkowo w ramach inwestycji powstało miejsce służące rekreacji oraz wyremontowana została cześć kanału.

Cały obiekt poprzez zastosowanie konstrukcji sprężonej oraz wypełnienie balustrad szkłem sprawia wrażenie lekkiej konstrukcji, która nie zaburza ładu przestrzennego, a w połączeniu ze stonowaną kolorystyką stanowi uzupełnienie zagospodarowania części miasta, która objęta jest ochroną konserwatorską.

 

fot. gizycko.pl/ Fotografia Tomasz Karolski