2021-05-10
Zapłać za parkowanie bez gotówki i… bez wysiadania z samochodu
Informacje dotyczące płatności w sezonowej strefie płatnego parkowania i płatnych parkingów.
W obrębie sezonowej strefy płatnego parkowania w 10 parkomatach zaznaczonych na mapie poniżej płatności mogą być realizowane kartą.
Aby rozpocząć realizację płatności kartą płatniczą, należy w parkomacie nacisnąć przycisk oznaczony na poniższym zdjęciu.
Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na wyświetlaczu parkomatu.
W obrębie całej strefy płatnego parkowania i płatnych parkingów płatności mogą być realizowane przez aplikacje mobilne: CityParkApp, moBilet, ePark, mPay, Pango.
Poniżej instrukcja do korzystania z aplikacji na przykładzie CityParkApp – pozostałe aplikacje funkcjonują w zbliżony sposób.
Poza możliwością realizowania płatności poprzez wymienione aplikacje, istnieje również możliwość realizacji płatności bezpośrednio poprzez aplikacje bankowe wybranych banków. Należy sprawdzić czy aplikacja bankowa z której korzystamy na co dzień, posiada opcję regulowania płatności za parkowanie.
Poniżej przykład, w jaki sposób można realizować płatności za parkowanie na przykładzie aplikacji bankowej IKO banku PKO BP:
W przypadku realizacji płatności poprzez aplikacje mobilne, będą one widoczne w systemie osoby kontrolującej.
Ponadto w przypadku zapytań i problemów związanych z funkcjonowaniem SPP i PP należy kontaktować się z infolinią pod numerem telefonu:
801 066 135 lub z biurem strefy płatnego parkowania zlokalizowanym przy ul. Warszawskiej 7, tel. 887 060 044.
W obrębie sezonowej strefy płatnego parkowania w 10 parkomatach zaznaczonych na mapie poniżej płatności mogą być realizowane kartą.
Aby rozpocząć realizację płatności kartą płatniczą, należy w parkomacie nacisnąć przycisk oznaczony na poniższym zdjęciu.
Następnie należy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na wyświetlaczu parkomatu.
W obrębie całej strefy płatnego parkowania i płatnych parkingów płatności mogą być realizowane przez aplikacje mobilne: CityParkApp, moBilet, ePark, mPay, Pango.
Poniżej instrukcja do korzystania z aplikacji na przykładzie CityParkApp – pozostałe aplikacje funkcjonują w zbliżony sposób.
- Ze sklepu z aplikacjami na swoim telefonie pobierz i zainstaluj aplikację CityParkApp.
- Uruchom aplikację i zezwól jej na dostęp do Twojej lokalizacji podczas używania aplikacji. Następnie wprowadź numer rejestracyjny samochodu i zaakceptuj regulamin. Naciśnij przycisk dalej aby przejść do kolejnego kroku.
- W kolejnym kroku należy wprowadzić numer PIN, który będzie stanowił zabezpieczenie w trakcie każdorazowego uruchamiania aplikacji. Aby zatwierdzić należy nacisnąć przycisk ustaw.
- Kolejnym krokiem jest wybór metody płatności: bezpośrednio poprzez konto bankowe bądź wprowadzenie danych karty bankomatowej lub kredytowej.
- Po wykonaniu wszystkich powyższych czynności można przystąpić do korzystania z aplikacji poprzez wskazanie konkretnej lokalizacji i potwierdzenie rozpoczęcia parkowania.
Poza możliwością realizowania płatności poprzez wymienione aplikacje, istnieje również możliwość realizacji płatności bezpośrednio poprzez aplikacje bankowe wybranych banków. Należy sprawdzić czy aplikacja bankowa z której korzystamy na co dzień, posiada opcję regulowania płatności za parkowanie.
Poniżej przykład, w jaki sposób można realizować płatności za parkowanie na przykładzie aplikacji bankowej IKO banku PKO BP:
- Po zalogowaniu do aplikacji należy wybrać zakładkę płatności.
- W zakładce płatności należy wybrać opcję płatności parkingowe.
- Po rozwinięciu menu opłaty parkingowe, należy wskazać lokalizację Giżycko, wybrać rodzaj parkingu, wprowadzić numer rejestracyjny samochodu i określić rodzaj parkowania.
- W kolejnym kroku, należy określić czas parkowania i po zatwierdzeniu opłata we wskazanej kwocie zostanie pobrana z rachunku.
W przypadku realizacji płatności poprzez aplikacje mobilne, będą one widoczne w systemie osoby kontrolującej.
Ponadto w przypadku zapytań i problemów związanych z funkcjonowaniem SPP i PP należy kontaktować się z infolinią pod numerem telefonu:
801 066 135 lub z biurem strefy płatnego parkowania zlokalizowanym przy ul. Warszawskiej 7, tel. 887 060 044.